Mark Cohen's surrealist visions
Mark Cohen, Bubblegum, Wilkes-Barre, 1975
Mark Cohen's images are free, wild and refer to a spontaneous practice.
Mark Cohen's work is often related to the Street Photography movement, but it should also be read through the surrealism prism. Cohen reachs before anything else to render the energy of an accidental meeting, to understand the world under an unbalanced and irrational view, to find new shapes, inherents to photography.
Guillaume le Gall is an historian of photography, maître de conférence at Université Paris-Sorbonne, and independent curator. He has been a contributor to the exhibition catalogue, Surréalisme, film, photographie, published by Centre Pompidou.
Les images de Mark Cohen sont libres, débridées et renvoient à une pratique spontanée. Si son travail est en général affilié à la Street Photography, il doit aussi se lire à travers le prisme d’un surréalisme photographique. Mark Cohen cherche avant tout à restituer l’énergie de la rencontre fortuite, à déchiffrer le monde par une vision déséquilibrée et non rationnelle, à trouver des formes inédites, inhérentes au médium photographique.
Guillaume Le Gall est historien de la photographie, maître de conférences à l’Université de Paris-Sorbonne et commissaire d’exposition indépendant. Il a été contributeur au catalogue de l’exposition La subversion des images, Surréalisme, film, photographie, éditions Centre Pompidou.
Practical info
Admission : Exhibition ticket
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